مسیر تبدیل شدن به متخصص سئو

تبدیل شدن به متخصص سئو

 

آیا می خواهید بدانید که چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهید و در بین نتایج جستجو رتبه های بالاتر ی را برای کلمات کلیدی که می تواند فروش و درآمد بیشتری را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد، بدست آورید؟ پس باید سیر تا پیاز را در مورد سئو بدانید و به یک کارشناس سئو تبدیل شوید.

 

داشتن دانش تخصصی سئو تنها مخصوص افراد متخصص نیست بلکه سئو دانشی است که هر کس که مایل به یادگیری آن باشد می تواند بر آن مسلط شود.

در این آموزش مسیری که باید برای تبدیل شدن به متخصص سئو دنبال کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

 

چرا هر شخصی باید یک متخصص سئو باشد؟

قبل از ورود به بحث مسیر تبدیل شدن به متخصص سئو باید تفاوت یک متخصص سئو (Seo expert) با یک سئوکار(SEO professional) را بدانید.

 

متخصص سئو کسی است که میداند سئو چگونه کار می کند و چگونه می تواند از آن برای بهبود رتبه بندی سایت در بین نتایج جستجو بهره ببرد و سئو کار یک متخصص سئو است که سئو را مانند یک حرفه به شکل های زیر دنبال می کند

  • مشاوره سئو
  • ارائه خدمات سئو
  • قبول پروژه های سئو از مشتریان
  • و …

این تفاوت ها را بیان کردم تا بگم که در مسیر تبدیل شدن به متخصص سئو اجباری نیست که نقش یک سئو کار را نیز داشته باشید.زیرا حتی اگر قصد ارائه خدمات سئو به مشتریان تان را هم نداشته باشید باز هم دلایل و مزایای بسیاری وجود دارد که چرا باید دانسته های خود در زمینه سئو را افزایش دهید.

 

مزایای تبدیل شدن به متخصص سئو

افزایش رنکینگ و ترافیک: اصلی ترین دلیل برای این که یک شخص باید برای تبدیل شدن به متخصص سئو تلاش کند، افزایش رنکینگ و ترافیک وبسایت است.

اگر بدانید که چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، می توانید از افزایش رنکینگ و ترافیک ورودی از موتورهای جستجو برای کسب درآمد آنلاین یا ایجاد یک کسب و کار موفق آنلاین به نفع خود استفاده کنید.

 

نیاز کمتر به شرکت های سئو : البته این مورد را هرگز یک شرکت سئو به شما نمی گوید اما این یک حقیقت است.شما اگر خودتان سئو بلد باشید دیگر می توانید بدون نیاز به شرکت های دیگر، بیزینس یا کسب و کار خود را پیش ببرید.

 

کاهش هزینه ها : اگر یک کارآفرین تنها یا یک وبلاگ نویس هستید و خودتان بتوانید سئوی وبسایت تان را انجام دهید قطعا می توانید از هزینه های اضافی مانند استخدام یک مشاور سئو جلوگیری کنید.

 

تصمیم گیری بهتر در استخدام نیروی مناسب برای سئو : با یادگیری سئو آسان تر می توانید مشاور و یا شرکت مناسب با کارتان را انتخاب کنید تا روی سئوی شما کار کنند.همچنین بهتر می توانید بفهمید که پکیج های آموزشی هر شرکت شامل چه چیزی است و این که آیا پیشنهادهایشان دقیقا همان چیزی خواهد بود که بتواند در بهبود رنکینگ وبسایت تان به شما کمک کند یا خیر.

 

پیشنهادات مناسب برای مدیران بازاریابی : اگر به عنوان یک مدیر بازاریابی کار می کنید،با داشتن درک درست از سئو شما یک مزیت بیشتر  نسبت به سایر همکاران تان در سازمان یا شرکت دارید.

هیچ کسب و کار آنلاینی بدون سئو زنده نخواهد ماند : وب سایت هایی که طبق اصول سئو ساخته نمی شوند، در دنیای رقابتی آنلاین،هیچ راهی برای ادامه حیات شان نیست. دانستن سئو و چگونگی استفاده درست از آن می تواند تفاوت زیادی را در آینده وب سایت شما ایجاد کند.

 

دیگران خوانده اند  صفر تا صد نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

۱۰ مرحله تبدیل شدن به متخصص سئو

حالا که متقاعد شده اید که بهبود دانش سئوی تان فقط مختص یک سئو کار نیست،بیایید ببینیم سریع ترین راه برای تبدیل شدن به متخصص سئو چیست.

 

۱ : موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

قبل از اینکه حتی شروع به فکر کردن درباره سئو کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا کنید.

 

بسیاری از مردم این مورد را در حال حاضر می دانند(یا فکر می کنند که می دانند).اما خوب است که همیشه ابتدا با مفاهیم اولیه آشنا شوید و سپس کم کم خودتان را به تئوری ها و موارد پیچیده تر برسانید.

 

۲ : دانستن مفاهیم پایه بازاریابی موتورهای جستجو

مسیر تبدیل شدن به متخصص سئو

 

قبل از درگیر کردن خودتان،باید یک ایده کلی درباره همه رشته هایی(نه تنها سئو) که با بازاریابی موتورهای جستجو و دیجیتال مارکتینگ ارتباط دارند داشته باشید.

 

باید بخاطر داشته باشید که از سئو چه انتظاراتی دارید و از چه ابزارهای دیگری می توانید برای قوی تر کردن حضور خود در دنیای اینترنت و آنلاین استفاده کنید.

 

۳ : درک معنای صحیح سئو

سئو تنها درباره کلمات کلیدی و لینک ها نیست بلکه بسیار بیشتر از این چیزهاست.ماموریت یا کار واقعی سئو این است که به کاربران یک حس و تجربه خیلی خوب را ارائه دهید و دقیقا به آن ها همان چیزی را بدهید که به آن نیاز دارند.

 

هدف اصلی شما فقط جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو نیست بلکه باید این ترافیک ورودی از موتورهای جستجو را به مشتریان وفادار و بازدیدکنندگان دائمی خود تبدیل کنید.

 

سئو زیرمجموعه های زیادی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است :

تبدیل شدن به متخصص سئو

Technical SEO – Crawling and indexing

On-Page SEO – Page optimization

Off-Page SEO – Website promotion

Content SEO – Optimizing content

۴ : انتخاب آموزش درست سئو

زمانی که شما شروع به یادگیری سئو می کنید، متوجه یک چیز خواهید شد و آن این است که اطلاعات و چیزهای زیادی در مورد یادگیری سئو در اینترنت وجود دارد و باعث ایجاد آشفتگی و سردرگمی در شما می شود.

 

اگر قصد دارید که خودتان بدون هیچ کمکی سئو را یاد بگیرید باید لیستی کامل از مقالات و چیزهایی که باید امتحان کنید را تهیه و شروع به یادگیری کنید.

 

امروزه همه چیز متفاوت است.افرادی که قصد یادگیری سئو را دارند می توانند با گذراندن یک دوره معتبر و بدون صرف وقت زیاد در اینترنت با خواندن چندین مقاله دانش سئوی خود را بهبود ببخشند.

 

منابعی که برای آموزش می توانید استفاده کنید :

Google Digital Garage : دوره آموزشی گوگل

Moz SEO Course : دوره آموزشی شرکت MOZ

SEO Guide : یک دوره آموزشی دیگر از گوگل

 

۵ : اطلاع از آخرین تغییرات سئو

SEO یک دانش استاتیک نیست. قوانین و الگوریتم های سئو همیشه در حال تغییر است. گوگل به تنهایی در هر سال بیش از ۲۵۰ تغییر در الگوریتم های خود ایجاد می کند.بنابراین متخصصین سئو باید به خوبی از این تغییرات آگاه باشند و بر اساس آن، کمپین های سئوی خود را تنظیم کنند.

 

بهترین راه برای اطلاع از این تغییرات دنبال کردن چند وبسایت خبری پزوهشی است که اخرین اخبار تغییرات الگوریتم های گوگل را به موقع و در زمانی که رخ می هند اطلاع رسانی کنند(نه بعد از آن که خیلی دیر شود).

 

منابعی که برای اطلاع از آخرین اخبار می توانید استفاده کنید :

Google Blog

Google search blog

Search Engine Land

Reliablesoft SEO Blog

Google Webmasters Blog

Search Engine Roundtable

 

۶ : انتخاب ابزار درست سئو

تبدیل شدن به متخصص سئو

 

دیگران خوانده اند  5 روش برای افزایش رتبه الکسای سایت

حقیقت این است که سئو را نمی توانید به تنهایی انجام دهید.اطلاعات و داده های بسیار زیادی وجود دارد که نیاز به پردازش و تصمیم گیری دارند.بنابراین اگر بخواهید این تجزیه و تحلیل را خودتان بصورت دستی انجام دهید بجای این که وقت تان را روی کارهایی بگذارید که نتایج بهتری بگیرید باید صرف کارهایی بکنید که ابزارهای زیادی هستند که می توانند آن ها را برایتان انجام دهند.

 

البته درست است که ابزارهای خوب سئو هزینه بر هستند اما بازدهی که در درازمدت برایتان خواهد داشت به مراتب ارزشمندتر از هزینه ای است که برای یک ابزار سئو می پردازید.

 

ابزارهایی که می توانید از آن ها استفاده کنید :

ابزار گوگل وبمستر (رایگان – آشنایی بیشتر با این ابزار)

ابزار گوگل آنالینیکس (رایگان – آشنایی بیشتر با این ابزار)

ابزار SEMRUSH (پولی) : این ابزار رایگان نیست، اما شما می توانید از آن برای سئو، کمپین های PPC، تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی کلمات کلیدی، لینک سازی(Link Building)، نظارت بر رسانه های اجتماعی و … استفاده کنید. این ابزار اخیرا با ویژگی های جدید منتشر و بروز شده و می تواند یکی از بهترین سرمایه گذاری های شما برای سئو باشد.

 ابزار ahrefs (پولی) : یک جایگزین برای SEMRUSH. بصورت اشتراک ماهانه است و یکی از معتبرترین ابزارها در سئو است.همچنین مهلت تست ۷ روزه دارد که قبل از خرید می توانید این ابزار را تست کنید.

 

۷ : سئو را عملی کار کنید. تئوری باقی نمانید

فرایند سئو اغلب بصورت عملی است نه به صورت تئوری(نظری).نتیجه مطالعات روی سئو باید لیستی از کارهایی باشد که بتوانید آن ها را بر وبسایت تان اعمال کنید و وضعیت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

 

مشکل اینجاست که دستورالعمل سئویی که برای یک وبسایت به کار می رود ممکن است برای یک سایت دیگر بهترین راه حل نباشد.به همین دلیل است که برای تبدیل شدن به متخصص سئو باید سئو را عملی کار کنید و تنها به حالت تئوری آن بسنده نکنید.

 

همچنین مطالعه در مورد چگونگی به موفقیت رسیدن سایر افراد با کمپین های سئو می تواند یک روش عالی برای بدست آوردن ایده های جدیدی باشد که می توانید با به کاربردن آن ها شما نیز نتیجه مطلوب را کسب کنید.

 

۸ : دانش و تجربه خود را به اشتراک بگذارید

 

تبدیل شدن به متخصص سئو

 

یکی از بهترین روش های فراگیری هر چیزی ارائه و توضیح دادن آن به دیگران است و این در مورد سئو نیز صدق می کند.پیشنهاد من این است که یک وبلاگ یا وبسایت برای خود ایجاد کنید و دانسته ها و تجربیات خود در زمینه سئو را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

با گذشت زمان متوجه خواهید شد که به اشتراک گذاری تجربیات شخصی یک راه عالی برای یادگیری چیزهای جدید در زمینه سئو است و در عین حال به یادگیری دیگران کمک می کند که تجربه ای بسیار ارزشمند است.

 

۹ : صبور باشید

در سئو هیچ روش و هیچ کلمه ای به اندازه کلمه “صبر” مهم نیست.زیرا بازدهی سئو نیازمند زمان است و نباید خیلی زود انتظار نتیجه داشته باشید.

 

سئو سریع ترین راه برای افزایش ترافیک نیست.بنابراین اگر خواهان نتیجه گیری سریع هستید پس، از کمپین های PPC استفاده کنید.به عبارتی سئو برای کسب و کارهایی است که در درازمدت فعالیت کنند و دارای پایه های اساسی و محکم هستند.

 

قبل از اعمال تغییرات سئو در سایت تان، باید رنکینگ و ترافیک سایت تان را یادداشت کنید(در بازه ای مشخص) و سپس بعد از گذشت دوره زمانی مشابه مجددا آمار و ارقام ترافیک و رنکینگ تان را با هم مقایسه کنید.

دیگران خوانده اند  ثبت سایت در گوگل وب مستر

رنکینگ و ترافیک وبسایت تان را کنترل و زیر نظر داشته باشید و قبل از تصمیم برای اقدامات بعدی زمان کافی را به بررسی آن ها اختصاص دهید.

 

۱۰ : دنبال کردن کارشناسان و متخصصان سئو

و اما در آخر، در مسیر تیدیل شدن به متخصص سئو با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.و مواقعی پیش خواهد آمد که ناامید می شوید و قصد دارید همه چیز را رها کنید و تسلیم بشوید.

نگران نباشید،این رفتار عادی است.اگر داستان بقیه افراد را بخوانید متوجه خواهید شد که آن ها هرگز با خوش شانسی که موقعیت و جایگاه فعلی شان نرسیده اند.بلکه نتیجه کار سخت و ساعت های پیاپی آزمایش و خواندن درباره سئو است.

 

لیست زیر شامل ۵ متخصص برتر سئو است که شما قطعا باید برای الهام و درک اینکه سئو چگونه می تواند استفاده شود آن ها را دنبال کنید. تمام این ۵ نفر موفق به ساخت چند میلیون کسب و کار شده اند زیرا می دانند چگونه به درستی از سئو استفاده کنند.

داستان شان را بخوانید و وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل شیوه های استفاده آن ها از سئو کنید.در این بین ممکن است متوجه شوید این افراد در بعضی مواقع روش هایی خلاف اصول سنتی سئو انجام داده اند و این به دلیل آن است که آن ها با اعتماد به نفس و تخصص شان و بدون ترس از شکست، چیزهای جدیدی را امتحان و آزمایش کرده اند.

 

Neil Patel : یکی از برترین متخصصان دنیا در زمینه سئو.

Brain Dean : متخصص در لینک بیلدینک.وبلاگ او یک منبع خوب برای مطالعه و یادگیری تکنیک هایی است که می توانید با استفاده از ان ها سریع تر به نتیجه برسید.

Eric Enge : سخنران، موسس و مدیرعامل شرکت Stone Temple است.با سال ها تجربه در سئو.

Joost de Valk : بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Yoast محبوب ترین افزونه سئوی وردپرس.

Rand Fishkin : از بنیان گذاران شرکت MOZ.مدیر ارشد و کار آفرین.

 

نتیجه گیری

 

هرکسی که کاری را با وب سایت انجام می دهد یا کسب و کار آنلاین دارد باید متخصص سئو باشد :

مدیران بازاریابی

توسعه دهندگان

وب مسترها

طراحان وب

مدیران رسانه های اجتماعی

کارشناسان PPC

کارفرمایان انفرادی

صاحبان تجارت الکترونیک

و …

 

چرا؟زیرا سئو پایه و اساس همه کمپین های دیجیتال مارکتینگ است.سئو به تنهایی تضمین کننده قرار گرفتن حداکثری شما در معرض دید موتورهای جستجو نخواهد بود بلکه سئو فقط با روش های بیشتری به وب سایت تان کمک می کند.

 

تبدیل شدن به متخصص سئو آسان نیست اما سخت هم نیست.فرایندی که نیازمند مقدار زیادی مطالعه، تمرین و آزمایش است.

اگر الان می خواهید شروع به یادگیری کنید،بهترین روش تهیه یک دوره آموزشی مناسب است که تمام اطلاعات لازم را بطور یکجا شامل شود.از ابزارهای لازم که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید،به صورت عملی کار کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.

 

موتورهای جستجو و سئو برای سال های متوالی کار خواهند کرد و مطمئنا این بهترین سرمایه گذاری است که می توانید برای کسب و کار و مهارت های شخصی خود انجام دهید.

 

در پایان امیدوارم این مقاله بتواند در مسیر تبدیل شدن به متخصص سئو به شما کمک کند بزودی شما را در بین متخصصین سئو در آینده ببینیم.همچنین اگر مایلید می توانید ما را به سایر دوستان وردپرسی خود معرفی کنید.

منبع

با عضویت در کانال تلگرام سعاد ، به جمع کاربرانی بپیوندید که  مطالب وردپرسی را برایشان ارسال می کنیم.

می خواهم عضو شوم